1 Mayıs 2017 Pazartesi

, , , , ,

BAŞLANGIÇ {bir film}




Ölmeden Önce Yapılacaklar Listem kapsamında IMDB'nin top 250 film listesini izlemeye başladım. Listeden seçtiğim ilk film ise Inception ya da ülkemizdeki ismi ile Başlangıç oldu. Kendimi bir film uzmanı veya eleştirmen ilan etmiyorum. Burada yalnızca film hakkında kendi düşüncelerimi ve bana hissettirdiklerini sizlerle paylaşacağım.

İlk olarak filmin kurgusu kesinlikle beyin yakan cinstendi. Rüya içinde rüya görmek, birilerinin düşlerine dahil olmak gerçekten de ilgi çekici bir konuydu. Aynı zamanda bu tarz şeyler her zaman beni kendine çekmiştir. Örneğin, Silber romanı yine rüyalarla ilgiliydi, kurgusu muhteşemdi ancak aşırı derecede sevdiğim söylenemezdi. Her neyse. Biz Başlangıç'a dönelim. Başlangıç, çok sevdiğim bilim kurgu türünün güzel bir örneğiydi ve tam anlamıyla izlenmeye değerdi. Bu arada evet, Silber'in aksine aşırı derecede sevdim.

Filmdeki görsel efektler inanılmazdı. Özellikle Ariadne'nin Dom'un rüyasını tasarladığı ilk bölümdeki efektlere bayıldım! Zaten filmin en iyi görsel efekt oscar'ını aldığını görmek de beni şaşırtmadı. Filmdeki oyunculuklar harikaydı. Karakterler ayrı ayrı sevilesiydi. Özellikle Mal ve Saito favorilerim oldu.
Bunun yanı sıra kameranın çekim açıları da benim için oldukça güzeldi. Doğruyu söylemek gerekirse çekim beni La La Land'inki kadar etkilemese de hoşuma gitti.

Filmde sanırım en sevdiğim kısım Dom ve Mal hakkındaki gerçeği öğrendiğimiz kısımdı. Özellikle Mal'ın yaptıklarının sebebi gerçekten güzel birşekilde açıklanmıştı.



Film hakkında daha fazla ayrıntıya girip izlemediyseniz sizin izleme zevkinizi kaçırmak istemiyorum. Sadece şunu söyleyebilirim ki bu kadar fangirling yapmama rağmen filmle alakalı o kadar da sevemedim dediğim tek şey sonuydu. Aslında oldukça çekici ve güzel olsa da bende daha çok senarist "hadi şunu böyle yapalım da insanlar filmin sonunu tartışsınlar" demiş gibi hissettirdi.

Sonuç olarak Inception, çok sevdiğim ve kesinlikle önerdiğim bir film oldu.

Notlar;


  • Bu filmde DiCaprio'nun oyunculuğuna bir kez daha hayran kaldım. Sırf bu adam bile izlenmeye değer.
  • Rüyalar ile ilgili daha fazla film izleme isteği duyduğumu da söylemesem olmaz.
  • Filmin etkisinden mi bilmem izlediğim günün gecesinde rüyamin içinde bir rüya daha gördüm. 
  • Son olarak bilimkurgu türüne bir kez daha hayran kaldım.
2017
Share: